Försäljningsvillkor och 

integritetspolicy

FÖRETAGSINFORMATION

FEEL THE HAIR ägs av Maria Company Sweden AB, organisationsnummer 559386-0199 och momsregistreringsnr SE559386019901.

Postadress: Kantarellgatan 9, 60370 Norrköping

Telefonnummer: +46733336413

E-postadress: [email protected]


ALLMÄNNA VILLKOR

Följande avtal gäller för handel på Feelthehair.se. Vid genomförande av köp godkänner du som kund villkoren i detta avtal. Detta avtal gäller både för kunder som är privatpersoner såväl för näringsidkare. I det fall villkor i detta avtal gäller särskilt för privatpersoner eller näringsidkare kommer detta anges tydligt i avtalet. För privatpersoner krävs vid köp av varor en minimiålder på 18 år för att avtalet ska vara gällande. Vi förbehåller oss rätt att neka försäljning till minderåriga utan målsmans medgivande.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst och utan föregående avisering ändra villkoren i detta avtal. Ändringar av villkoren ska dock ej påverka redan ingångna avtal mellan oss och kund. Samtliga villkorsändringar kommer att publiceras på webbplatsen.


PRISER OCH BETALNINGSMETODER

Samtliga priser på Feelthehair.se är dagsaktuella och angivna i svenska kronor. Priser för privatkunder presenteras inklusive moms (25 %) och för företagskunder exklusive moms. Företagskunder som har ett registrerat konto erbjuds rabatterade priser på sina köp, läs mer nedan.

Innan slutförande och godkännande av ditt köp kommer samtliga kostnader för din varubeställning, inklusive avgifter för frakt och betalningssätt, att summeras och framgå tydligt i kassan.

Vi erbjuder följande betalsätt:

-      Företagsfaktura

-      Faktura via Klarna

-      Kortbetalning via Klarna

-      Swish



Företagskunder

Företagskunder som har ett registrerat konto får handla för rabatterade priser i vår webbshop. Är du en företagskund registrerar du dig när du utför ditt köp. 

Företagskunder som beviljas köp mot faktura får en betalningsfrist på 14 dagar. Vid köp kommer vi att skicka faktura på den e-post som du har registrerat för ditt inloggningskonto. Kund har skyldighet att kontrollera sin e-post och se till att fakturor inte hamnar på skräppost. 

Vid registrering av inloggningskonto samt vid köp mot faktura kommer en kreditprövning göras för att kunna bedöma din kreditvärdighet. Vid återkommande köp kan en kreditprövning också behöva tas periodvist. Vi förbehåller oss rätt att neka köp med faktura vid otillräcklig kreditvärdighet, betalningsanmärkningar eller vid det fall det finns förfallna fakturor från tidigare köp. 

Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift och inkassoavgift med de belopp som tillåts debiteras enligt lag samt dröjsmålsränta med 8 % per år.


LEVERANSSÄTT

Vi strävar alltid efter att leverera snabbt och brukar vanligtvis skicka ut våra paket inom 1-2 arbetsdagar, oftast redan på samma dag, från det att vi mottar en beställning. För att en beställning ska kunna skickas ut på samma dag måste den inkomma till oss senast kl. 14.00 på vardagar. Beställningar som inkommer senare eller under helger eller röda dagar brukar vi skicka ut nästkommande arbetsdag.

Vi erbjuder följande leveranssätt:

-      DHL standardleverans till utlämningsställe inom 1 till 3 vardagar.

Detta fraktalternativ kan väljas av både privatpersoner och företag. Din beställning kommer efter utskick fram ca 1-3 arbetsdagar till närmaste utlämningsställe. 

-      DHL företagspaket- leverans inom 1 - 2 vardagar. Med detta fraktalternativ levereras försändelsen direkt till dig. Detta fraktalternativ kan endast väljas av företagskunder.

Du väljer det leveranssätt du önskar när du hanterar din beställning i kassan. När du slutför ditt köp får du en orderbekräftelse på ditt mejl för att du ska kontrollera din beställning och när vi skickar ut dina varor kommer du få ett mejl om att ditt paket är på väg till dig. I det mejlet kan du också spåra ditt paket för att se var det befinner sig. Vi arbetar ständigt med att se till att ha våra varor i lager, ifall en vara inte skulle finnas i lager för omgående leverans eller om vi av någon annan anledning inte kommer kunna leverera i tid kommer vi att meddela dig. Vi reserverar oss för leveransförseningar p.g.a. hög arbetsbelastning, trafikstörningar eller vid andra oväntade händelser, och kompenserar inte för detta. Vi förbehåller oss rätt att friskriva oss från alla krav på ersättning till kund vid leveransförseningar. Vid leveransförseningar har du som kund rätt att avbryta ett köp.

För att minimera risk för bedrägerier levererar vi varor som köps mot faktura endast till din folkbokföringsadress, alternativt till ditt närmaste ombud, eller din registrerade företagsadress. Önskas leverans till annan adress kan detta genomföras ifall kortköp används som betalningsmetod.

Viktigt! Ifall du anser att något är fel i din orderbekräftelse eller på de varor som du mottar eller om din leverans är försenad (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du omgående kontakta oss via mejl till [email protected] , i annat fall kommer leveransen att anses felfri och överensstämmande med din beställning. Vid fall av transportskadad förpackning ska du även kontakta och underrätta uthämtningsstället eller transportören för leveransen.


RETURER, BYTEN OCH ÅNGERRÄTT

Ångerrätt enligt distansavtalslagen – endast för privatpersoner

Vi följer distansavtalslagen och erbjuder dig som är privatperson 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss (ångerrätten gäller ej företagskunder, endast bytesrätt). Ångerfristen börjar löpa från och med den andra dagen som du har mottagit dina varor. När du använder din ångerrätt måste du mejla oss om att du ångrar ditt köp. Du måste också returnera varorna till oss senast inom 14 dagar från den dag som du har meddelat att du vill använda din ångerrätt. Du måste inte ange något skäl för att du använder din ångerrätt, men vi tar gärna emot dina synpunkter.

Du mejlar till [email protected]. I ditt meddelande ska du ange ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som du vill lämna tillbaka klart och tydligt. 

Du kan även använda konsumentverkets ångerblankett som du kan fylla i, fota och mejla till oss.

Vid retur ska du paketera varorna i en väl inslagen förpackning och posta det till oss till adressen:

Maria Company Sweden AB

Kantarellgatan 9

603 70 Norrköping

Returer ska postas till oss med spårbara försändelser, t ex rekommenderat brev. Vi tar inte ansvar för returförsändelser som inte kan spåras och som inte kommer fram till oss. Vi godtar inte och löser inte heller ut returförsändelser mot postförskott.

Vid retur av varor är det du som bekostar returfrakten. Vi kommer att återbetala dig det belopp du har betalat för dina varor tillsammans med den fraktkostnad som uppkom vid ditt köp senast 2 veckor efter att vi har mottagit, kontrollerat och godkänt skicket på de varor som du returnerar. Ifall du använder din ångerrätt endast för en del av varorna i en beställning görs dock ingen återbetalning av fraktkostnad. Vid byten står vi för den nya frakten från oss till dig. I det fall du har gjort ditt köp genom Svea faktura men ännu inte har betalat den kommer din faktura att strykas.

VIKTIGT! För varor med plombering gäller ångerrätt endast vid obruten förpackning. 

Vårt löshår och kosmetiska varor är plomberade. På grund av hygieniska skäl och för att vi ska kunna garantera kvaliteten på vårt löshår och våra hårvårds- och kosmetiska produkter till nästa kund godtar vi inte returer om förpackningen på varorna har brutits.

Övriga varor med förpackningar som inte har plombering får öppnas och kontrolleras men de måste vara oanvända och i oförändrat skick för att vi ska kunna återbetala fullt belopp. I det fall en vara returneras i förändrat skick kommer vi att ta ut ersättning för värdeminskningen från det belopp som ska återbetalas till dig.

I förekommande fall det medföljer gratisvaror i en beställning måste även dessa returneras, i annat fall kommer en kostnad för dessa att dras av från det belopp som ska återbetalas till dig.

Bytesrätt 

Både företag och privatpersoner har 14 dagars bytesrätt.

Önskar du byta en vara mejlar du till [email protected] och anger i ditt namn eller företagsnamn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som du vill lämna tillbaka och vilka varor som du önskar byta till.

Tänk på att du måste skicka varan till oss inom 14 dagar från den dag som du meddelat att du vill byta ut din vara och att varan måste packas väl och postas till oss med en spårbar försändelse, t ex rekommenderat brev. Du står själv för returfrakten, däremot kommer vi att stå för frakten för den nya vara som du önskar byta till.

Skicka varan till:

Maria Company Sweden AB

Kantarellgatan 9

603 70 Norrköping

Avbeställningar, ändringar och outlösta paket

Avbeställningar och ändringar av en order kan göras kostnadsfritt fram till att försändelsen skickas iväg till dig. Ifall en avbeställning görs efter att en försändelse har skickats iväg, vilket visar sig genom att du mottar ett bekräftelsemejl om att din leverans är på väg, kommer du att bli debiterad för både frakten till dig och returfrakten till oss. För att göra en avbeställning skickar du ett mejl till [email protected]

och skriver AVBESTÄLLNING med versaler i mejlrubriken för att vi ska kunna notera ditt meddelande så snabbt som möjligt och stoppa utskicket.

Outlösta paket som inte hämtas ut i tid och som återsänds till oss kommer att debiteras med kostnaderna för både den frakt som tillkom på din beställning och returfrakten. Ifall kund önskar att paketet skickas ut igen kommer en ytterligare fraktkostnad att debiteras kunden.


PRODUKTGARANTI

Vi garanterar att det löshår som vi säljer har rättvända hårstrån, dvs att det är av Remy kvalite. Vårt löshår kan dock variera i både känslan och beskaffenheten från ett paket till ett annat paket, eftersom allt löshår härstammar från olika individer. Vårt löshår är också färgat/blekt manuellt och med ögonmått, vilket också innebär färgerna kan variera smått mellan partier från olika tillverkningsdatum. Löshåret som vi säljer i rakt utförande är också plattat rakt med värmeverktyg, vilket innebär att det kan få ett naturligt självfall eller bli vågig efter tvätt. Du som kund bör därför förvänta dig att vårt löshår kan variera mer eller mindre från ett paket till ett annat paket, i både känslan och beskaffenheten, kvaliteten, vikten, tjockleken och färgen, och att detta också innebär att löshåret kan skilja sig mer eller mindre från ditt egna hår.

För att säkerställa bästa möjliga känsla och kvalitet på vårt löshår rekommenderar vi att du använder Feel the hairs hårvårdsprodukter och noggrannt följer våra skötselråd. Använder du andra hårvårdsprodukter bör du som kund vara medveten om att även om de hårvårdsprodukter du använder passar väl för ditt egna hår innebär inte nödvändigtvis att de också kommer att passa vårt löshår. Vi kan inte garantera kvaliteten på vårt löshår och tar inte ansvar för fel och förslitningar som uppkommer till följd av att andra hårvårdsprodukter som inte passar vårt löshår används eller våra skötselråd inte följs.


REKLAMATION & KLAGOMÅL (för företagskunder tillkommer särskilda regler längre ner) 

Ifall du anser att det finns fel på en vara får du kontakta oss för reklamation. Du måste reklamera inom skälig tid från det tillfälle felet upptäcktes eller borde ha upptäckts. För att vi ska kunna behandla ditt ärende behöver vi få en utförlig beskrivning av felet och om hur och när du upptäckte det och hur varan har hanterats. När vi har bedömt att reklamationsrätt föreligger kommer vi be dig skicka hela varan skickad till oss för undersökning tillsammans med en ifylld reklamationsblankett (kan laddas ner nedan), och detta måste du då göra inom 14 dagar. Vi kan även komma att be dig besvara ytterligare frågor medan vi utreder ditt ärende. 

När du reklamerar löshår kan vi i förekommande fall be dig skicka till oss enstaka prover av löshåret (ca 5 styck keratinslingor/ 2 styck tejpbitar) för undersökning istället för allt löshår. De prover som du skickar till oss för undersökning kommer vi ej återsända till dig utan de kommer att förbrukas. Skulle vi genom vår undersökning komma fram till att det finns fel på varan, som du har rätt till ersättning för, kommer vi givetvis att ersätta dig för hela varan, det vill säga även för de prover som du skickar till oss. 


Reklamera din vara så här:

1.    Börja med att fylla i vår reklamationsblankett, fota den och mejla den till [email protected]. Skriv REKLAMATION i mejlrubriken och invänta svar ifrån oss. Skicka inte varan till oss än.

2.    När vi har tittat på din reklamationsblankett och vi inte har några ytterligare frågor kommer vi ge dig klartecken för att påbörja ditt reklamationsärende och först då kan du skicka din vara till oss för undersökning. Skicka varan i en väl inslagen förpackning och med en spårbar försändelse till:

Maria Company Sweden AB

Kantarellgatan 9 

603 70 Norrköping.

3.    Efter att vi har mottagit och undersökt din vara och ifall vi inte har ytterligare frågor kommer vi återkomma med ett beslut i ditt ärende. I vanligaste fall beräknas detta ta upp till två

veckor.

Notera att i det fall en vara visar sig vara felaktig ska du som kund i största mån både se till att bevara varans skick från ytterligare försämringar och minimera eventuella kostnader som uppstår till följd av felet.


Vid godkänd reklamation kommer vi i första hand försöka avhjälpa felet, i andra hand skicka dig en ny vara, och i tredje hand återbetala dig det totalbelopp som du har betalat för din vara (inklusive frakt) samt ersätta dig en skälig summa för din returfrakt till oss inom 14 dagar. För att kunna erhålla full ersättning för en vara måste hela den varan som du reklamerar skickas till oss, i annat fall kommer vi ersätta endast för den del av varan som vi får tillbaka. 

Det är endast ursprungliga fel på en vara som fanns vid köptillfället som kan reklameras. Fel på en vara som uppkommer till följd av vardagligt slitage, felaktig användning eller bristande skötsel kan inte reklameras.

För löshår gäller inte rätt att reklamera ifall fel uppkommer till följd av att våra skötselråd inte följs, exempelvis värmeskador eller förslitningar, och ifall kund avstår från att använda våra hårvårdsprodukter eller använder andra hårvårdsprodukter som inte är kompatibla med vårt löshår. Rätt att reklamera föreligger inte heller i det fall löshårets ursprungliga beskaffenhet ändras, exempelvis genom färgning eller permanentbehandling. Vid färgning, nyansering eller toning av löshåret kan vi inte heller ta ansvar eller garantera att du kommer uppnå de resultat du önskar. Det bör även tas hänsyn till att vårt löshår är färgat i fabrik och att färgen kan vara svår att ändra eller bleka. Alla behandlingar som förändrar löshårets beskaffenhet sker således på kundens risk.

Eftersom löshår regelbundet behandlas med värme- och stylingprodukter och ett vardagligt slitage är ofrånkomligt räknas löshår som en förbrukningsvara. Vid en reklamation kommer hänsyn tas till tiden för användningen av löshåret. Normal förbrukningstid för vårt löshår räknar vi till 3 månader, även om löshåret kan hålla betydligt längre vid korrekt följande av skötselråden. Användningen av löshåret anses påbörjad en vecka från den dag som kunden har mottagit löshåret. Ifall löshåret har satt in vid ett senare tillfälle måste kunden påvisa detta, exempelvis med ett kvitto från salong.

Vid reklamation av fel som gäller i samband med infästning av löshår, t.ex. att löshår lossnar, hänvisar vi till den salong eller den person som har utfört arbetet eftersom det är denne som är ansvarig för det arbete som utförs. Det är upp till denne att bedöma om ett löshårs infästningar håller och se till att arbetet utförs korrekt och fackmannamässigt. Ifall det är kunden själv som sätter in sitt löshår är det kundens ansvar att införskaffa sig kunskaper om insättning av löshår. Vi kan inte garantera att en utomstående salong eller person har de kvalifikationer som krävs för insättning av löshår och ersätter därför inte insättningskostnader eller andra förluster som kund har haft vid insättning av löshår som gjorts hos andra aktörer eller av kunden själv. Vi rekommenderar den salong eller den person som utför en hårförlängning, ifall några som helst osäkerheter föreligger kring en hårförlängning, att alltid applicera en mindre mängd slingor/bitar löshår som kunden får prova bära under en kortare tid innan allt löshår appliceras.

Vidare är kunden själv ansvarig för om denne kan bära löshår med hänsyn till sin hälsa och risken för allergier eller otrivsel med löshår. Vid osäkerheter på om kunden kan bära löshår rekommenderas att kunden först konsulterar med en läkare.

Är du en privatkund och har gjort din hårförlängning via vår dottersida www.bokahårförlängning.se och vill göra en reklamation ska du ta kontakt med den stylist som har gjort arbetet. I förekommande fall kommer den stylisten sedan att ta kontakt med oss.

Har du reklamerat en vara som du köpt hos oss och vi inte kommer överens är vår rekommendation att du vänder dig till Allmänna Reklamations Nämnden, ARN, som kan pröva din sak och bedöma om vi har gjort fel i ditt ärende. Skulle ARN komma fram till att du har rätt till ersättning kommer vi givetvis att följa den rekommendationen och bevilja dig kompensation.

Följande är kontaktuppgifterna till ARN:

Allmänna reklamationsnämnden

Box 174, 101 23 Stockholm

www.arn.se



REKLAMATION - särskilda villkor för företagskunder

Är du en frisör eller stylist som reklamerar ett löshår som du har satt in på en kund ska du styrka att din kund har tagit del av våra skötselråd vid det tillfälle som du har gjort hårförlängning på kunden. Detta kan du göra genom att mejla oss en fotokopia på blanketten för skötselråd som din kund ska ha skrivit på innan du har utfört hårförlängning på kunden.

För övrigt är det Köplagens bestämmelser som ska gälla.  



RESERVATIONER OCH HÄVNINGSFÖRBEHÅLL

Vi försöker alltid eftersträva att ha så korrekt information som möjligt på vår webbplats men ibland kan det hända att fel inträffar av orsaker som är oavsiktliga eller som vi inte kan rå över. Vi reserverar oss därför för eventuella brister som uppkommer på vår webbplats eller i samband med köp.

Fel på uppgifter om priser, kvantitet och lagersaldon

Vi förbehåller oss, utan några som helst undantag, rätt att häva avtal i det fall fel på pris, kvantitet och lagersaldon har uppstått på vår webbplats, vare sig det är till följd av mänskliga eller tekniska orsaker. Ifall en vara med ett felaktigt pris beställs och vi avbryter det köpet kommer vi att informera köparen om detta och invänta ett godkännande för om köparen vill fortsätta beställningen med det rättade priset. Kund har ej rätt till skadestånd eller annan kompensation från oss i det fall hävning av ett köp görs gällande.

Vi förbehåller sig rätten att ändra innehållet på webbplatsen utan avisering, vilket inbegriper, dock ej begränsat till, uppgifter om priser, utbud, lagersaldon, produktbeskrivningar och erbjudanden.

Leveransförseningar

Vi reserverar oss för leveransförseningar p.g.a. hög arbetsbelastning, trafikstörningar eller p.g.a. andra oväntade händelser och kompenserar inte för detta. Vi förbehåller oss rätt att friskriva oss från all form av ersättning till kund vid leveransförseningar. Du som kund har alltid rätt att häva ett köp i händelse av leveransförsening.

Avvikelser i färg och bildillustrationer

De produktbilder som visas på vår webbplats är tagna för att återge produkternas färger och andra egenskaper så verklighetstroget som möjligt. På grund av att färgåtergivningen kan variera mellan olika bildskärmar kan vi inte garantera att färgerna på våra produkter avspeglar exakt de färger du uppfattar på din bildskärm.

 Produktansvar

Vi avsäger oss allt ansvar för omständigheter som uppkommer i samband med användningen av våra produkter. Det är kundens fulla ansvar att införskaffa sig kunskaper om hur våra produkter ska både användas och förvaras, och tillämpa dessa. Det är även kundens fulla ansvar att själv kontrollera att det inte föreligger medicinska förhållanden som gör det olämpligt att använda våra produkter, t ex allergier. I händelse av skada på person eller egendom eller vid ekonomisk förlust avsäger vi oss alla krav på ersättningar som kund kan göra gällande.


FORCE MAJEURE

Händelser utanför vår kontroll skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra ingångna avtal samt skadeståndsanspråk. Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, blixtnedslag, krig, myndighetsbeslut, utebliven leverans från leverantör, produktionsstörningar, tekniska problem, valutakursändringar etc. Kund har dock rätt att häva ett köp om någon sådan situation skulle orsaka en försening som varar längre än 1 månad.

 

IMMATERIELLA RÄTTIGHETER

Allt innehåll i vår webbplats, innefattande varumärken, logotyper, produktnamn, bilder, texter och grafik utgör vår eller våra licensgivares egendom. Innehållet får inte användas, kopieras eller plagieras utan vårt skriftliga tillstånd.

 

INTEGRITETSPOLICY

Information om cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

 Personuppgifter

Genom att handla hos på Feelthehair.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidare ger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

FEEL THE HAIR är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

-      Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

-      Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

-      Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

 

-      Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

 Betalleverantör 

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Kortbetalning med Klarna, Fakturaköp.

 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, Postnord, UPS.

 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder för utskick av nyhetsbrev.

-      Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

-      Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

 -      Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

 -      Ansvarig för dataskydd
FEEL THE HAIR är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

 -      Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

 

 TVIST OCH LAGVAL

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

________________________________________

Ovanstående villkor har fastställts 2024-06-01